Monday 15 December 2014

People's Habit.


Hello readers. This night I'll talking about 'People's habit' or 'Tabiat manusia' zaman sekarang. Lebih spesifik lagi, aku nak cerita pasal tabiat manusia yang suka berdengki/iri hati ni. Aku cukup tak faham dengan manusia yang macam ni. Perlu ke diorang nak berdengki bagai ni?

Manusia yang macam ni memang tak boleh tengok orang bahagia sikit, ada ja diorang tak puas hati. Padahal orang tu takde buat salah apa pun dekat dia. Cuma dengki je lebih, sebab orang lain bahagia dari dia. Selalunya benda macam ni terjadi dalam kalangan perempuan. Lelaki ni jarang sikit nak dengar pasal dengki dengki ni, bukan takde langsung, ada tu ada cuma tak sebanyak perempuan. 

Aku rasa tak perlu kot berdengki sebab Allah dah bagi adil dah kat semua manusia, ada kelebihan ada kekurangan. So nak buat apa kita tak puas hati kat orang lain. Orang lain pun ada life dia sendiri. Mungkin nampak je dia bahagia, sebaliknya dia pun ada kesedihan dia. Kita mana tahu kan setiap orang ada masalahnya yang tersendiri. Jadi tak payah la nak cemburu dengan kebahagiaan dia. Kau pun tak kan tak pernah ada kebahagiaan kau sendiri kan. Just jaga diri kau sendiri. Jangan nak masuk campur hal orang lain dengan perangai buruk kau tu.

No comments:

Post a Comment

Hi, leave your advice here ;)